recoil.czčeskyenglish

Douglas McCarthy (Nitzer Ebb)

Bon Harris Douglas McCarthy Jason Payne


Historie Nitzer Ebb

Douglas McCarthy - (zpěv/kytara)
Bon Harris - (zpěv/basová kytara)
Jason Payne - (bicí)


Ještě předtím, než si většina skupin osvojila kytary a stala se tak heavy metalovými kapelami 90. let, vytvářeli Nitzer Ebb tvrdou elektronickou hudbu, typickou pro německou scénu. Byla to směs drsné hudby s výraznými vokály a příchutí tvrdého rytmu alternativní scény 80. let společně s taneční muzikou. Skupina vznikla v roce 1982 v Chelmsfordu, hrabství Essex a založili ji zpěvák Douglas McCarthy, bubeník Bon Harris a klávesista David Gooday. Skupina začala experimentovat se syntezátory a bicími v kombinaci s jejich oblíbenou gotickou hudbou a punk rockem - vznikala tak nová technologie. Během roku 1984 se v Londýně a okolí konalo několik úspěšných show. Krátce nato začal s Nitzer Ebb spolupracovat producent Phil Harding, se kterým skupina nahrála svůj první singl "Isn't It Funny How Your Body Works". Ten vyšel v roce 1985 u jejich vlastní nahrávací společnosti Power of Voice Communicatins. Během let 1985-86 následovaly další tři singly, na konci roku 1986 pak podepsali Nitzer Ebb smlouvu s Mute; první singly, které u Mute vyšly, byly v roce 1987 "Murderous" a "Let Your Body Learn", a poté jejich debutové album "That Total Age". Zremixování singlu "Join in the Chant" se ujal producent Flood (Nick Cave, Erasure), skladba se tak stala jednou z nejdůležitějších mezi rostoucí alternativní/ baleárskou taneční scénou.


Nitzer Ebb

Hned po vydání This Total Age se Nitzer Ebb vydali na evropské turné s Depeche Mode, a zdálo se, že je jejich popová citlivost inspiruje. Ještě před vydáním jejich druhého alba "Belief", odešel ze skupiny Gooday a jeho místo zaujal Julian Beeston. Další změnou byl Flood, který nahradil Hardinga ve všech producenských záležitostech. Styl Nitzer Ebb se díky tomu přiblížil danceflooru, čímž se zbavil militaristického nádechu svých prvotních nahrávek. Singly jako "Hearts and Minds", "Shame" a "Lighting Man" byly ještě nabity původní chladnou agresivitou, a měly úspěch jak na tanečních parketech, tak v univerzitních rádiích; singl "Fun to Be Had" (1990) dokonce dosáhl druhé příčky taneční hitparády. Následující album Ebbhead ještě více upevnilo jejich pozici na alternativní scéně - hlavně díky dobře známým singlům "I Give to You" a "Godhead". Naproti tomu ukázalo album Nitzer Ebb menší zmatek v tom, kam až může elektronická hudba zajít.


Album z roku 1991 Ebbhead katapultovalo anglickou skupinu Nitzer Ebb na hudební vrchol. Bylo to skličující, hrozivé a zároveň jedinečné album plné dunivého tlukotu a zneklidňujících hlubokých textů. Z Ebbhead se tak stalo nejtypičtější dílo této skupiny.


Následovalo celosvětové turné, kde byl celý Ebbhead představen publiku. Po skončení se zakládající členové Douglas McCarthy a Bon Harris vrátili do UK, aby začali - s typickou pervezitou - plánovat budoucnost. Společně se snažili přijít na to, jakou cestou by se měli Nitzer Ebb ubírat. Oba se shodli na faktu, že jsou už dlouhou dobu nesmírně nespokojeni.


"To věčné programování už mě začínalo nudit, stejně jako ty neoblomné počítače. Uvědomil jsem si, že Bon je na tom stejně," vysvětluje Doug. "Rozhodli jsme se experimentovat a přibrat další nástroje."


Začala práce na dalším albu - Big Hit. Doug s Bonem začali psát skladby v Londýně, ale postupně se přesunuli do Chicaga, Los Angeles a Nevady - záleželo na tom, kde se zrovna nacházeli hudebníci a producenti, které si pro své nové album zvolili.


První období skládání písní bylo spíše nejisté. Nitzer Ebb trávili roky nad vkládáním svých energetických rezerv a pocitů do počítače a nad vytvářením úžasných hudebních výsledků. Od založení skupiny v roce 1983 vydali Doug a Bon čtyři alba plná elektronické síly a techno šílenství - Total Age (1987), Belief (1988), Showtime (1990) a Ebbhead (1991) - prvním singlem byl v roce 1984 "Isn't It Funny How Your Body". Právě začali pracovat na svém pátém albu - Doug hraje na kytaru a Bon na basovku.


"Už jsme si skoro deset takhle nesedli a nezajamovali - asi nám to chybělo, je to skvělý pocit," říká Bon. "Dělat Ebbhead bylo něco jako dávat dohromady dětskou skládanku. Bylo to víc než jen obyčejné hraní."


Nitzer Eb se rozhodli nahrát Big Hit v Americe. Začali v Chicagu a pak se s producentem Floodem (Al Clayem, který s nimi už spolupracoval a produkoval "Border Talk") usadili v Los Angeles.


"Pracovat s Floodem bylo úžasné. Líbil se nám způsob, jakým používal zvuk kytar v případě U2 nebo Depeche Mode - právě tím směrem jsme se chtěli ubírat i my," vysvětluje Doug. "Ukázalo se, že vitalitu a tajuplnost lze získat i bez předem promyšleného programování."


Flood si musel vzít na chvíli pauzu - nahrával s U2 album Zooropa. Mezitím se Nitzer Ebb pokoušeli sehnat bubeníka; nějakou dobu s nimi hrál David Lovering (bývalý člen Pixies), nastálo se pak usadil Jason Payne z L.A.


Doug a Bon došli k názoru, že se jim přehodnocení hudebních cílů vyplatilo. Kombinací kytary, basovky a počítačové technologie postupně utvářeli album, které je den co den stále víc uchvacovalo.


"Byla to chvíle, kdy jsme odhodili všechny zábrany a nechali zvuk volně plynout, zkoušeli jsme, kam až se dá zajít," říká Bon. "Jsou v tom opravdu silné pocity, ale já jsem hlavně hrdý na muzikálnost všech nahrávek."


"Byl jsem schopen psát o široké škále pocitů," přikyvuje Doug. "V minulosti jsme byli samé trápení, vztek a násilí - tenkrát to bylo opravdové; teď se ale umím ponořit mnohem hlouběji, do jiných emočních dimenzí."


Výsledné album Big Hit potvrdilo neuvěřitelný skok vpřed. Vzali na sebe riziko radikální změny - a vyplatilo se. Bylo to období velkých změn.


"Existuje spousta takových lidí, kteří se snaží být co možná nejhlasitější, jako třeba Trent Reznor. Je to ten nejtvrdší chlap na světě, což je naprosto v pořádku, ale nás to teď nezajímá," vysvětluje Doug. "Napsal jsem skladbu 'Boy' (album Big Hit), která je o bolesti a trápení, které zažívám, když jsem daleko od svého syna. Nikdy předtím jsem ji na albu Nitzer Ebb nepoužil!"


Album Big Hit nicméně obsahuje tak dobře známé a charakteristické "výbuchy" frustrací a strachu z moderního způsobu života - čímž přináší uspokojení pro hardcorové fanoušky. Úvodní píseň "Cherry Blossom" je hudebním vzplanutím ohně, který rozpoutal Doug v době války v Perském zálivu.


"Válka s Irákem vypadala jako naprosto samozřejmá věc, absolutně nebyli v právu," říká. "Potom jsme nechali umírat Kurdy a neudělali nic pro Bosnu; evidentně to byl naprosto cynický vojenský manévr, abychom si zachránili svou ropu. Tenhle cynismus je cosi věčného, stejně nevyhnutelného jako květy třešní (cherry blossoms), které každý rok opadávají.


Podobně to bylo s písní "In Decline" - impulsem pro její napsání se stala návštěva Ruska, kterou Nitzer Ebb podnikli dva roky nazpět.



"Vzpomínám si na toho starého muže, bylo mu něco kolem 80 let, jak zametal ulice St. Petersburgu oblečen do vojenské uniformy," vypráví Doug. "Působilo to nesmírně smutně a dojemně, a není žádný rozdíl v tom, když se na Západě oblékáme do uniforem, abychom předstírali, že jsme dospělí."


Přesto se Big Hit zabývá spíše osobními problémy než globální politikou; většina písní je o síle a vášni v narušených mezilidských vztazích.


Nitzer Ebb nikdy nebyli skupinou, která by hrála bez rizika. Nechávali se unášet svými elektro-záchvaty až na doraz. Zkostnatělá omezení této hudby je ale unavovala, začali se ohlížet po alternativní muzice. Big Hit je výsledkem tohoto hledání; velkolepý, silný a ohromný návrat. Je to čistý důkaz vývoje skupiny, která stále roste, dozrává a je ochotna vyzkoušet nové sféry.


"Naše hudba odráží naše pocity a duševní rozpoložení," vysvětluje Bon Harris, "tohle album je mnohem víc introspektivní, než cokoliv, co jsme do této doby udělali. Pořád je tam ale nádech prudkosti, protože Nitzer Ebb NIKDY nespí!"


"I když píšeme milostnou píseň, je útočná a třeba i zvrácená," přiznává Doug McCarthy. "To jsou Nitzer Ebb. Kdyby to znělo moc přímočaře, je to špatně!" Je v tom ale více emocí, více upřímnosti a méně vágnosti - s tou samou silou, pocity úzkosti a strachem. Kdyby neexistovaly silné pocity, neexistovala by tato nahrávka Nitzer Ebb!"




Diskografie Nitzer Ebb

TI=Titul | DV=Datum vydání | KČ=Katalogové číslo |
NS=Nahrávací společnost | FM=Formát | SS=Seznam skladeb


TI: Isn't It Funny How Your Body Works
DV: 7. ledna 1985
KČ: NEP1 / CDNEB1
NS: Blue August Productions / Power Of Voice Communications (UK)
FM: 12" / CDS
SS: Isn't It Funny How Your Body Works / The Way You Live / Crane / Cold War
[produkce Phil Harding]


TI: Warsaw Ghetto
DV: 25. října 1985
KČ: NEP2 / CDNEB2
NS: Blue August Productions / Power Of Voice Communications (UK)
FM: 12"
SS: Warsaw Ghetto / So Bright, So Strong (? Mix) / So Bright, So Strong
FM: CDS
SS: Warsaw Ghetto / So Bright, So Strong
[produkce Phil Harding]


TI: Warsaw Ghetto Remixes / Warsaw Getto Remixes + bonus track
DV: 21. března 1986
KČ: NEBX2 / CDNEBX2
NS: Power Of Voice Communications (UK)
FM: 12" / CDS
SS: Warsaw Ghetto (Dub Mix)* / So Bright, So Strong (Radio Mix) / Warsaw Ghetto (Radio Mix) / Warsaw Ghetto (Rap Mix)* / ?(bonus track)
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding


TI: Warsaw Ghetto
DV: 1986
KČ: 50-2016-44
NS: Discobox / Rush (Německo)
FM: 12" / CDS
SS: Warsaw Ghetto / So Bright, So Strong / Crane / Isn't It Funny How Your Body Works
[produkce Phil Harding]


TI: Let Your Body Learn
DV: 23. května 1986
KČ: NEB3
NS: Power Of Voice Communications (UK)
FM: 12"
SS: Let Your Body Learn / Get Clean
[produkce Phil Harding]


TI: Murderous
DV: Listopad 1986
KČ: Mute NEB4 / Geffen ?
NS: Mute Records / Power Of Voice Communications (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Murderous / Fitness To Purpose
FM: 12"
SS: Murderous / Fitness To Purpose / Murderous (Repetition)
[produkce Phil Harding]


TI: Get Clean
DV: 1986
KČ: NEP5
NS: Power of Voice Communications (UK)
FM: 7"
SS: Get Clean / ?
[produkce Phil Harding]


TI: Compilation Album 84/86
DV: ?
KČ: DIL3617
NS: Indisc (Belgie)
FM: LP
SS: Isn't It Funny How Your Body Works / The Way You Live / Crane / Cold War / Get Clean / Warsaw Ghetto (Radio Mix) / So Bright, So Strong (Radio Edit) / Warsaw Ghetto (Original 12" Mix)* / So Bright, So Strong (Original 12" Mix)*
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding


TI: Let Your Body Learn
DV: 13. dubna 1987
KČ: Mute MUTE58 / Geffen 20716-0
NS: Blue August Productions / 1986 Power Of Voice Communications / 1987 Mute Records LTD (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7" (Mute)
SS: Let Your Body Learn (DM Hansa Mix)** / Let Your Body Learn (Instrumental)
FM: 12" (Mute)
SS: Let Your Body Learn / Let Your Body Learn (Instrumental) / Let Your Body Learn (Seven Inch Edit)**
FM: 12" (Geffen)
SS: Let Your Body Learn (12" Mix)* / Let Your Body Learn (Instrumental) / Warsaw Ghetto (12" Mix)*
FM: P12" (Geffen PRO-A-2755)
SS: Let Your Body Learn (Edit) / Murderous (Edit)
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding
**zremixoval Daniel Miller


TI: That Total Age
DV: 11. května 1987
KČ: Mute STUMM45 / Geffen 24155
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Fitness To Purpose / Warsaw Ghetto (LP / jen CS) / Violent Playground+ / Murderous / Smear Body+ / Join In The Chant / Alarm / Let Your Body Learn* / Let Beauty Loose / Into The Large Air / Join In The Chant (Metal Mix) (jen CD) / Fitness To Purpose (Mix Two) (jen CD) / Murderous (Instrumental) (jen CD)
[produkce Phil Harding a Duffy]
*zremixoval Daniel Miller a Gareth Jones


TI: Join In The Chant
DV: 10. srpna 1987
KČ: Mute MUTE64 / Geffen 20786
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Join In The Chant (Gold!)** / Join In The Chant (Lies!)
FM: 12"
SS: Joint In The Chant (Burn!)* / Join In The Chant (Gold!)** / Join In The Chant (Lies!)
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding
**zremixoval Daniel Miller a Flood


TI: So Bright, So Strong
DV: 1988
KČ: 8.26801
NS: Up Front (Německo)
FM: LP / CD / CS
SS: Isn't It Funny How Your Body Works / The Way You Live / Crane / Cold War / Warsaw Ghetto (Original 12" Mix)* / So Bright, So Strong (Original 12" Mix)* / Warsaw Ghetto (Dub Mix)* / So Bright, So Strong (Radio Edit) / Warsaw Ghetto (Radio Edit) / Warsaw Ghetto (Rap Mix)* / Get Clean
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding


TI: Control Im Here
DV: 17. října 1988
KČ: Intercord 826.874 / Mute MUTE71 / Geffen ?
NS: Intercord Ton GmbH (Německo) / Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Control Im Here (Zero Option Mix) / K.I.A.
FM: 12"
SS: Control Im Here (Command Control Confront Mix) / K.I.A. / Control Im Here (Hardcore Mix)
FM: L12"
SS: Control Im Here (Strategic Dance Initiative) / K.I.A. (PK Mix)* / Join In The Chant (Burn!)**
FM: CDS
SS: Control Im Here (Zero-Option Mix) / Control Im Here (Instrumental Club Mix) / K.I.A. / Control Im Here (Hardcore Mix)
[produkce Flood]
*zremixoval Paul Kendall
**zremixoval Phil Harding


TI: Belief
DV: 9. ledna 1989
KČ: Mute STUMM61 / Geffen 24213
NS: Mute Records (UK)/ Geffen Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Hearts And Minds / For Fun / Control Im Here / Captivate / T.W.A. / Blood Money / Shame / Drive / Without Belief / K.I.A. (PK Mix)* (UK jen CD) / Control Im Here (S.D.I. Mix)** (UK jen CD) / Without Belief (Instrumental) (UK jen CD)
[produkce Flood]
*zremixoval Paul Kendall
**zremixoval Cod


TI: Hearts And Minds
DV: 30. ledna 1989
KČ: Mute MUTE78 / Geffen ?
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Hearts And Minds (Radio Mix) / For Fun (LP verze)
FM: 12"
SS: Hearts And Minds (Mix Hypersonic)*** / For Fun (LP verze) / Time Slips By
FM: L12"
SS: Hearts And Minds (Mix Subsonic)*** / For Fun (LP verze) / Time Slips By (PK Mix)*
FM: CDS
SS: Hearts And Minds (Mix Hypersonic)*** / Hearts And Minds (Radio Edit) / For Fun (Mix)** / Time Slips By (PK Mix)*
[produkce Flood]
*zremixoval Paul Kendall
**zremixoval Cod
***zremixoval Daniel Miller


TI: I-Beam (live bootleg)
DV: 15. dubna 1989
KČ: ?
NS: ?
FM: ?
SS: ?


TI: Shame
DV: 23. října 1989
KČ: Intercord 826.909 / Mute MUTE96 / Geffen ?
NS: Intercord Ton GmbH (Německo) / Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Shame (Radio Mix)* / Backlash
FM: 12"
SS: Shame (Mix One) / Backlash (William Orbit Remix)**
FM: L12"
SS: Shame (Mix Two) / Captivate (Remix)**
FM: P12"
SS: Shame (Mix Three) / ?
FM: CDS
SS: Shame (Mix No. 1)* / Captivate (Mix No. 6)** / Backlash (Mix No. 4)**
[produkce Flood]
*zremixoval Flood
**zremixoval William Orbit


TI: Lightning Man
DV: 5. února 1990
KČ: Intercord 826.924 / Mute MUTE106 / Geffen ?
NS: Intercord Ton GmbH (Německo) / Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Lightning Man (7" Version) / Who We Are+
FM: 12"
SS: Lightning Man / Who We Are+
FM: L12"
SS: Lightning Man (RSW Mix) / Lightning Man (The Industry vs. The Ebb Mix)*
FM: P12" (Geffen 21465)
SS: Lightning Man (The Industry vs. The Ebb Mix)* / Lightning Man (RSW Mix) / Shame (The Shameless Mix)** / Shame (The Painful Emotion Mix)* / Lightning Man (7" Mix)
FM: CDS
SS: Lightning Man (7" Version) / Who We Are+ / Lightning Man (The Industry vs. The Ebb Mix)* / Lightning Man (Barry Adamson Mix)***
[produkce Flood + Paul Kendall]
*zremixoval Daniel Miller
**zremixoval William Orbit
***zremixoval Barry Adamson


TI: Showtime
DV: 26. února 1990
KČ: Mute STUMM72 / Geffen 24284
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Getting Closer / Nobody Knows / One Man's Burden / All Over / My Heart / Lightning Man / Rope+ / Hold On / Fun To Be Had
[produkce Flood + Paul Kendall]


TI: Fun To Be Had
DV: 19. září 1990
KČ: Mute MUTE115 / Geffen ?
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 7"
SS: Fun To Be Had* / Out Of Mind+
FM: 12"
SS: Fun To Be Had (Master Mix)** / Getting Closer (Trance Mix)*** / Out Of Mind (Maitresse Mix)****
FM: L12"
SS: Fun To Be Had (Long Mix)* / Getting Closer (Kitchen Mix)*** / Taken From Me (Servant Mix)****
FM: P12" (Geffen PRO-A1-4169)
SS: Fun To Be Had (Allergic Mix)** / Fun To Be Had (Sneeze Mix)** / Fun To Be Had (Rave Mix)** / Fun To Be Had (Rave On Mix)**
FM: PCDS (Geffen 4137)
SS: Fun To Be Had (Zulu Mix)** / Fun To Be Had (Dust Mix)** / Out Of Mind (7" Version)+ / Fun To Be Had (George Clinton Mix / Long Mix)* / Fun To Be Had (George Clinton Mix / Instrumental Mix)* / Fun To Be Had (George Clinton Mix / Edit Mix)* / Fun To Be Had (George Clinton Mix / Real Short Edit)*
FM: CDS
SS: Fun To Be Had (7")* / Getting Closer (Trance Mix)*** / Out Of Mind (Spoken Mix)****
[produkce Flood + Paul Kendall]
*zremixoval George Clinton
**zremixoval Dust Brothers
***zremixoval Tony Garcia
****zremixoval Paul Kendall


TI: Lightning Man / Getting Closer / Fun To Be Had
DV: 1990
KČ: Geffen 21602
NS: Geffen Records (US)
FM: CDS
SS: Lightning Man (The Industry vs. The Ebb Mix)***** / Lightning Man (RSW Mix) / Getting Closer (The Pool Mix)**** / Getting Closer (The Trance Mix)*** / Getting Closer (The Kitchen Mix)*** / Fun To Be Had (Zulu Mix)** / Fun To Be Had (The George Clinton Mix / Long Mix)*
[produkce Flood]
*zremixoval George Clinton
**zremixoval Dust Brothers
***zremixoval Tony Garcia
****zremixoval Paul Kendall
*****zremixoval Daniel Miller


TI: Getting Closer
DV: 1990
KČ: Geffen 21606
NS: Geffen Records (US)
FM: 12"
SS: Getting Closer (The Trance Mix)* / Getting Closer (The Pool Mix)** / Getting Closer (The Kitchen Mix)* / Getting Closer (The Kitchen Dub)*
FM: P12" (Geffen PRO-A-4131)
SS: Getting Closer (The Trance Mix)* / Getting Closer (The Stupid Mix)* / Getting Closer (The Kitchen Mix)* / Getting Closer (The Kitchen Dub)*
[produkce Flood]
*zremixoval Tony Garcia
**zremixoval Paul Kendall


TI: As Is EP
DV: 10. června 1991
KČ: Mute MUTE122 / Geffen 21658
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Family Man+ / Lovesick++ / Come Alive+++ / Higher++++
+produkce Jaz Coleman
++produkce Flood
+++produkce Alan Wilder
++++produkce Barry Adamson & Paul Kendall


TI: I Give To You
DV: 27. srpna 1991
KČ: MUTE133
NS: Mute Records (UK)
FM: 7"
SS: I Give To You / Stray Cat Blues+
FM: 10"
SS: I Give To You (Elemental)* / I Give To You (Pestilence)* / Stray Cat Blues (Adventurous)+
FM: 12"
SS: I Give To You / Stray Cat Blues (Scare-Eyed)+ / Stray Cat Blues+
FM: L12"
SS: I Give To You (Wilder Mix Full Version)** / I Give To You (Elemental)* / I Give To You (Pestilence)* / I Give To You (LP verze)
FM: CDS
SS: I Give To You / I Give To You (Elemental)* / Stray Cat Blues+ / Stray Cat Blues (Scare-Eyed)+
[produkce Alan Wilder + Flood + Paul Kendall]
*zremixoval Paul Kendall a Barry Adamson
**zremixoval Alan Wilder


TI: Ebbhead
DV: 30. září 1991
KČ: Mute STUMM88 / Geffen 24456
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Reasons / Lakeside Drive / I Give To You / Sugar Sweet / DJVD / Time / Ascend / Godhead / Trigger Happy / Family Man (remixová verze) (jen CD)
[produkce Alan Wilder a Flood]


TI: Godhead
DV: 30. prosince 1991
KČ: Mute MUTE135 / Geffen 21705
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: 12" / CDS (Mute)
SS: Godhead (Remix)** / Let Your Body Learn/Murderous (Live)+ / Control I'm Here (Live)+
FM: L12" / LCDS (Mute)
SS: Godhead (Live)+ / Getting Closer (Live)+ / Join In The Chant (Live)+
FM: PCDS [All States Promo] (Geffen 4374)
SS: Godhead (Purified Version)** / I Give To You (Pestilence)* / Join In The Chant++ / Control I'm Here+++ / Fun To Be Had+++ / Come Alive++++
FM: PCDS (Geffen PRO-CD-4384)
SS: Godhead (Purified Version)** / Godhead (Alternate Purified Version)** / Godhead (LP verze)
FM: CDS (Geffen)
SS: Godhead (Purified Version)** / Godhead (Alternate Purified Version)** / Godhead (Live)+ / Godhead (LP verze) / Let Your Body Learn/Murderous (Live Medley)+ / Join In The Chant (Live)+
[produkce Alan Wilder a Flood]
+produkce živé nahrávky Steev A. Toth; asistoval Paul Kendall
++produkce Phil Harding
+++produkce Flood
++++produkce Alan Wilder
*zremixoval Paul Kendall a Barry Adamson
**zremixoval Steve Lyon


TI: Ascend
DV: 30. března 1992
KČ: MUTE145
NS: Mute Records (UK)
FM: 10" #1
SS: Ascend (Pro-gress Three Vox)** / Ascend (Single Mix)* / Trigger Happy (Remix)***
FM: 10" #2
SS: Ascend (Remix)* / Ascend (Pro-gress Three Instrumental)** / Lakeside Drive (Remix)* / Trigger Happy (Sparse Mix)***
FM: P12" (P12MUTE145)
SS: Ascend (Flood 7" Mix)* / Ascend (Mark Stagg Progress 3 Instr.)** / Ascend (Anonymous Mix)**** / Trigger Happy (Philipp Erb 12" Mix)***
FM: CDS
SS: Ascend (Single Mix)* / Ascend (Pro-gress Three Vox)** / Ascend (Remix)* / Trigger Happy (Remix)***
FM: CS
SS: Ascend (Anonymous Mix)**** / Ascend (Single Mix)* / Ascend (Remix)*
[produkce Alan Wilder a Flood]
*zremixoval Flood
**zremixoval Mark Stagg
***zremixoval Philipp Erb
****zremixoval Vince Clarke


TI: For Fun (live bootleg)
DV: 1992
KČ: SE320
NS: Bundy Records
FM: CD
SS: Warsaw Ghetto / Violent Playground / Let Beauty Loose / Blood Money / For Fun / Join In The Chant / Hearts And Minds / Captivate / Shame / Let Your Body Learn / Control Im Here / Reasons / DJVD / I Give To You / Family Man / Trigger Happy / Ascend


TI: Loveland (live bootleg)
DV: 1992
KČ: MIK026/27
NS: Deep Records
FM: CD #1
SS: Fun To Be Had / Shame / Hold On / For Fun / Rope / All Over / My Heart / Blood Money / Hearts And Minds / Join In The Chant / Drive / Family Man / Let Your Body Learn / Murderous / Lightning Man / Control Im Here / Getting Closer
FM: CD #2
SS: Come Alive / Without Belief / Godhead / I Give To You / Backlash / Fitness To Purpose / Warsaw Ghetto / Violent Playground / Let Beauty Loose / Alarm / So Bright, So Strong / Smear Body / Isn't It Funny How Your Body Works


TI: Rhythm Control (live bootleg)
DV: 1992
KČ: ?
NS: Antiscope Records
FM: CD
SS: Intro / Hearts And Minds / Join In The Chant / Reasons / For Fun / DJVD / I Give To You / Family Man / Trigger Happy / Shame / Ascend / Let Your Body Learn / So Bright, So Strong / Alarm / Warsaw Ghetto / Violent Playground / Let Beauty Loose / Control Im Here


TI: Cherry Blossom
DV: ?
KČ: CDNEB5
NS: ?
FM: CDS
SS: Cherry Blossom
[produkce Flood]


TI: Nitzer Ebb
DV: 1993
KČ: CDNEB6
NS: Power Of Voice Communications (UK)
FM: CDS
SS: Get Clean / Get Clean (Raw Sex)* / Get Clean (Raw Sex Without Rhythm)*
[produkce Phil Harding]
*zremixoval Phil Harding


TI: Kick It
DV: 6. února 1995
KČ: MUTE155
NS: Mute Records (UK)
FM: 12"
SS: Kick It (The Secret Knowledge Velvet DM's Mix)**** / Kick It (Logical Edit)** / Kick It (Banjo Sin)** / Kick It (Dub)*** / Kick It (Popular Music Mix)*****
FM: P12" (Geffen PRO-A-4721)
SS: Kick It (Adrian Sherwood-Main Mix)*** / Kick It (Adrian Sherwood-Compulsion Edit)*** / Kick It (Kris Needs-The Secret Knowledge Velvet DM's Mix)**** / Kick It (PK-Logical Edit)**
FM: CDS
SS: Kick It* / Kick It (Logical Edit)** / Kick It (Short Dub)*** / Kick It (Popular Music Mix)*****
FM: LCDS
SS: Kick It (The Secret Knowledge Velvet DM's Mix)**** / Skintight+ / Kick It (Banjo Sin)**
FM: XLCDS
SS: Kick It (Addiction Edit)*** / Dead & Gone+ / Kick It (Hippy Grip)******
[produkce Flood + Nitzer Ebb]
*zremixoval David Bianco
**zremixoval Paul Kendall
***zremixoval Adrian Sherwood
****zremixoval Kris Needs
*****zremixoval Vaughan (Bon) Harris a Randy Wilson
******zremixoval Randy Wilson


TI: Big Hit
DV: 27. března 1995
KČ: Mute STUMM118 / Geffen 24718
NS: Mute Records (UK) / Geffen Records (US)
FM: Promo Flexi-Disc Sampler (Mute)
SS: Cherry Blossom / In Decline / Our Own World
FM: LCD [Nitzer Ebb: Examples]
SS: Join In The Chant / Control I'm Here / Lightning Man / I Give To You
FM: LP / CD / CS
SS: Cherry Blossom / Hear Me Say / Kick It / I Thought / Floodwater / Border Talk+ / In Decline / Living Out Of A Bag / Boy / Our Own World
[produkce Flood a Al Clay]


TI: I Thought
DV: 24. dubna 1995
KČ: MUTE164
NS: Mute Records (UK)
FM: 12"
SS: I Thought (Single Mix)* / I Thought (Sucked In, Sucked Out) / Cherry Blossom (Original Version)+ / I Thought (LP verze)
FM: CDS
SS: I Thought (Single Mix)* / Friend (Brittle Mix)+ / Beats Me+
FM: LCDS
SS: I Thought (LP verze) / Cherry Blossom (Original Version)+ / I Thought (Final Sin)**
[produkce Flood + Nitzer Ebb]
*zremixoval Mark Saunders
**zremixoval Pablo Castrati  



VEDLEJŠÍ PROJEKTY


NP=Název projektu | ČP=Členové projektu


NP: Die Krupps with Nitzer Ebb
TI: The Machineries Of Joy
ČP: Jürgen Engler / Ralf Dörper / Rudiger Esch / Vaughan (Bon) Harris / Douglas McCarthy / Julian Beeston
DV: 1989
KČ: Geffen 21291
NS: Geffen Records (US)
FM: 12"
SS: The Machineries Of Joy (Wahre-Arbeit Mix) / The Machineries Of Joy (Die Krupps Mix) / The Machineries Of Joy (True Work Mix)* / Join The Rhythm Of Machines
[produkce Jürgen Engler a Ralf Dörper]
zremixoval Die Krupps *zremixoval Nitzer Ebb a Paul Kendall

NP: Recoil
TI: Faith Healer
ČP: Alan Wilder / Douglas McCarthy
DV: 1992
KČ: Mute MUTE110 / Sire 40345
NS: Mute Records (UK) / Sire Records (US)
FM: 7"
SS: Faith Healer (LP verze)* / Faith Healer (Healed Mix)
FM: 12" / CD / CS
SS: Faith Healer (LP verze)* / Faith Healer (Trance Mix)* / Faith Healer (Conspiracy Theory)** / Faith Healer (Disbeliever Mix)*** / Faith Healer (Deformity)* / Faith Healer (Barracuda Mix)**** / Faith Healer (Conspiracy {Double Bullet} Theory)**
[produkce Alan Wilder]
*zremixoval Alan Wilder a Steve Lyon
**zremixoval Daniel Miller a Philipp Erb
***zremixoval LFO
****zremixoval Richard Hall (Moby)


NP: Recoil
TI: Bloodline
ČP: Alan Wilder / Douglas McCarthy / Bukka White / Toni Halliday / Richard Hall (Moby) / Diamanda Galas
DV: 1992
KČ: Mute STUMM94 / Sire 26850
NS: Mute Records (UK) / Sire Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Faith Healer / Electro Blues For Bukka White / The Defector / Edge To Life / Curse / Bloodline / Freeze
[produkce Alan Wilder]


NP: Die Krupps
TI: Bloodsuckers
ČP: Jürgen Engler / Ralf Dörper / Rudiger Esch / ? Buck / Lee Altus / Darren Minter
DV: 1995
KČ: CLEO9579
NS: Cleopatra Records (US)
FM: CD
SS: Bloodsuckers (Die Krupps with Biohazard)* / Bloodsuckers (Original Mix) / Bloodsuckers (Julian Beeston Remix)** / Bloodsuckers (Live In Europe) / Dawning Of Doom (Live In Europe) / High Tech Low Life (Julian Beeston Remix)** / Metal Machine Music (Cassandra Complex Remix)*** / Rings Of Steel (Pro Pain Remix)****
[produkce Jürgen Engler and Chris Lietz]
*zremixoval Evan Seinfeld a Billy Graziadei
**zremixoval Julian Beeston a Del Tagg
***zremixoval Rodney Orpheus
****zremixoval Pro Pain a Steve Remote


NP: Shining
TI: Din
ČP: Julian Beeston
DV: 23. září 1997
KČ: 63249
NS: Fifth Column Records
FM: CD
SS: ?


NP: Shining
TI: Din Mix
ČP: Julian Beeston / Cubanate / New Mind / PIG / Die Krupps
DV: ?
KČ: ?
NS: Fifth Column Records
FM: CD
SS: ?


NP: Recoil
TI: Unsound Methods
ČP: Alan Wilder / Hepzibah Sessa / Douglas McCarthy / Maggie Estep / Siobhan Lynch / Hildia Cambell / Oliver Kraus
DV: Listopad 1997
KČ: Mute STUMM159 / Reprise 46820
NS: Mute Records (UK) / Reprise Records (US)
FM: LP / CD / CS
SS: Incubus / Drifting / Luscious Apparatus / Stalker / Red River Cargo / Control Freak / Missing Piece / Last Breath / Shunt
[produkce Alan Wilder]


NP: Recoil
TI: Stalker / Missing Piece
ČP: Alan Wilder / Hepzibah Sessa / Douglas McCarthy / Maggie Estep / Siobhan Lynch / Hildia Cambell / Oliver Kraus
DV: ?
KČ: Mute MUTE214
NS: Mute Records (UK)
FM: CD
SS: Stalker (Punished Mix)* / Missing Piece (Night Dissolves)* / Red River Cargo
[produkce Alan Wilder]
*zremixoval Alan Wilder a Paul Kendall



© 1999-2012 Recoil.CZ