recoil.czčeskyenglish

27. září 2000

Mute zone v Brně

Jen náhodou jsme se dozvěděli, že Mute Records pořádá v Brně svou prezentační show. Děkujeme Zdeničce za rychlé informace. Karel Deniš, jeden z pořadatelů Mute Czechoslovakia, zastává evidentně názor, že nejlepší přichází na konec, takže jsme museli shlédnout spoustu klipů, než přišla 'Jezebel'.
Jen díky šťastné náhodě jsme zjistili, že 26. září pořádá Mute Records prostřednictvím svojí dceřinné společnosti Mute Czechoslovakia další z oficiálních prezentací nových přírůstků tohoto nezávislého labelu. Další informace ve článku.

Původně jsme se vydali do „štatlu“ s poněkud nadlidským úkolem – sehnat nový singl Recoilu ‘Jezebel‘. Dodnes nechápu, proč v den vydání dostal toto multimediální CD pouze jeden obchod (Forte) v celém Brně. Nicméně i Indies má své jisté přednosti (Zdeničku) a tak jsem se dozvěděl, že Mute Zone s Karlem Penišem (aka Denišem) večer startuje v zapadlém klubu Stará pekárna.

Karel Deniš zřejmě správně usoudil, že to nejlepší přichází až nakonec a tak jsme si na Recoil i Depeche Mode museli pár klipů počkat. Vše začalo živým vystoupením Mobyho s 'Find My Baby' a promo klipem k písni 'Bodyrock', sestříhaným pouze ze záběrů natočených na konkurzu k obaszaní hlavní role v „oficiální“ verzi. Výborný Moby byl vystřídán stejně skvělými Underworld, kteří se prezentovali s živou verzí skladby 'Cowgirl'. A pokud Underworld skutečně spolupracují s nejlepším 3D studiem na světě, toto video to jen potvrzuje a jejich chystané DVD bude jistě nevšedním zážitkem.

Avšak po „dost dobrým“ začátku následovalo něco, co já tedy opravdu nemusím, takže jen ve zkratce. Docela zajímavé 'Scheming' od Maxima (z Prodigy) nahradila těžkotonážní černoškská hudba, nadávající snad úplně na všechno - Zed Pias s 'Neighboroghood', De La Soul s 'Oooh' a Brassy s 'Play Some D.'. Konec první poloviny Mute Zone obstaral Badly Drawn Boy s vtipným klipem k 'Disillusion'.

Po krátké přestávce „show“ pokračovala klipem 'Auto' od Hexstatic sestříhaným pouze ze záběrů autohavárií. Příjemným překvapením byl rozhodně Echoboy a jeho 'Telstar Recovery', která se objevuje už i v našich televizích. Největším šokem pro všechny návštěvníky bylo bezpochyby hard-core (česky porno) video 'Plug (Me) In' od ADD N To(X). Šok střídaný úsměvy nahradil ovšem brzo smích, místy až řev, protože na velkoplošné obrazovce se objevili Erasure a jejich 'Freedom'.

Jak již jsem napsal – to nejlepší nakonec. 'Jezebel'. Mr. Deniš povídal o Alanově úloze u Depeche Mode a o jeho aktivitách po odchodu z kapely. Nezapomněl připomenout, že hudba Recoilu je nesmírně náročná na poslech a ne každý si k ní najde cestu (nechápu… ;-)). Ať už ‘Jezebel’ byl náročný jak chtěl, byl přijat skvěle. Když devětašedesátiletý Louis Saint Juste pochodoval pouští pouze se starou dřevěnou židlí v ruce, padla i nějaká ta zmínka o tom, že „ten Dejv teda nějak zestárl a to lehátko už taky není to co dřív…“.

Na závěr celé Mute Zone Karel Deniš pustil osobní pozdravy od Barry Adamsona, Nicka Cavea a Martina L. Goreho, kteří nás ujišťovali, že jejich nové desky budou skutečně ty nejlepší, nejfantastičtější, nejskvělejší a nejjedinečnější, jaké kdy natočili. S Martinem byl pořizován rozhovor ve studiu (tyto záběry se na dm.com dosud neobjevily), nikdo jiný z kapely v záběru nebyl. Martin nás ještě ujistil, že Fletch tráví teď ve studiu více času než kdy dřív. Za zvuku remasterovaného hitu 'Heaven Or Las Vegas' od Cocteau Twins vše skončilo.

© 1999-2012 Recoil.CZ